Sök pris & boka

BUSS- & GRUPPRESEARRANGÖRER - NYHETER

Välkommen till Stena Lines sida för Buss & Grupp. Ta del av våra erbjudanden, priser och nyheter.

 


Information om covid-19

Information om ändrade regler för resor till Danmark, Tyskland, Polen och Lettland

Här kan ni läsa om det som gäller för resor till Danmark, Tyskland, Polen och Lettland. Sidan uppdateras löpande

 

Information Covid-19

Allt eftersom COVID-19 fortsätter att spridas ser vi den ökade osäkerheten som detta orsakar hos våra gäster. Situationen har såklart vårt fulla fokus och vi vidtar flera åtgärder för att säkra våra kunders och kollegors säkerhet. Vi kommer därför att göra allt vi kan för att hjälpa dig med dina kommande resplaner.

 

Kontakta oss för att boka om din resa. 

 

Här hittar du de senaste resevillkoren och uppdateringarna kring Stena Line och COVID-19.

Vacker vy i Gdansk
Hösten är här

Hösten är här och världen är lite upp och ner fortfarande. Trots det har vi några härliga månader att se fram emot. Vi på Stena Line har infört nya säkerhetsåtgärder till våra redan höga säkerhetsstandard, t ex är numera samtliga fartyg kontantlösa och en del ändringar har gjorts i vårt matkoncept ombord.

Planerar ni kanske för julmarknader finner ni info om våra olika destinationer nedan.

Mysig julmarknad
Njut av mysiga julmarknader

Alla julmarknader har infört restriktioner med tanke på situationen som råder i världen. Vi har därför samlat all information kring julmarknaderna på samtliga av våra destinationer.

 

Läs mer här

mat ombord
Förändrat matkoncept ombord

P.g.a Covid-19 har vi infört ytterligare åtgärder ombord.

 

Göteborg-Kiel:

Serverar vi en 3-rätters meny med minimum 2 olika val av förrätt/varmrätt samt dessert, istället för den ordinarie buffén.

 

Gäller alla våra linjer:

Under julperioden (20/11 - 23/12) kommer en julanpassad 3-rättersmeny erbjudas istället. Vi har också ett nytt barkoncept där alla drycker serveras på flaska. Kaffe/te fylls på vid våra dryckesstationer. I vårt café serveras ett härligt utbud av goda rätter, alla tillagade ombord, på bricka med pucksystem.

Passenger Locator Card

Vid resa till Tyskland behöver alla resenärer fylla i ett s k Passenger Locator Card. Detta dokument måste lämnas in i samband med incheckning/boarding. Skriv gärna ut dokumentet till era gäster innan avresa så kan de fylla i det på bussresan till oss. Hjälps vi åt på detta sätt så blir incheckningen/boardingen smidig. 

 

Ladda ner dokumentet här

 

Stena Germanica
Ny tid för ombordstigning i Kiel

För våra resenärer gäller nu ny ombordstigningstid i Kiel. Ny tid för resenärer att gå ombord är kl 15:00. 

Detta gör vi ombord

Säkerhet är alltid vår första prioritet!

När vi hamnar i extraordinära situationer likt den som COVID-19 gör, förlitar vi oss starkt på de manualer och rutiner vi har skapat. Vår personal har fått gedigen utbildning och träning i att hantera olika typer av situationer, däribland sjukdomsfall och smittspridning. I tillägg till det gör vi även följande aktiviteter.

 

• Vi har löpande kontakt med de lokala myndigheterna på samtliga 10 marknader vi seglar till och från för att garantera att vi följer deras rekommendationer.

• Ombord på våra fartyg såväl som i terminalerna genomför vi flera aktiviteter för att motverka smittspridning.

• Ökar antalet förebyggande städinsatser av platser som utsätts för extra mycket hand-kontakt såsom dörrhandtag, telefoner, touch screens med flera. Dessa rengörs noggrant efter varje segling och/ eller minst tre gånger dagligen vid längre seglingar.

• Ökade möjligheter för handtvätt och handdesinfektion på våra offentliga platser.

• Ökad information om hygien enligt WHOs riktlinjer.

• Stena Lines ombordpersonal är extra tränade i att hantera misstänka sjukdomsfall och samtliga våra fartyg är försedda med medicinsk utrustning.

• Mer information hittar du på stenaline.se/information-covid19

Mycket semester för pengarna


Mary's Street i Gdansk
Gdansk – Topp tre i Europa

När European best destinations listade årets bästa turistdestinationer hamnade Gdansk på prispallen. En ärofylld tredjeplats är inte dåligt för sin första gång på listan!

 

Den spännande Hansastaden vid floden Wisla andas historia och nutid. Strosa runt bland charmiga kullerstensgator, upplev vackra paradgatan Dluga Targ med sin fantastiska arkitektur, pampiga Mariakyrkan och alla mysiga uteserveringar och innovativa restauranger längs gatorna och kanalen.

 

I Gdansk finns flera historiska platser och kända byggnader att besöka, t ex den magnifika Mariakyrkan, Gdansk historiska museum och Solidaritetscentret.

 

Se hamndagar »

Stol med handuk framför stilla vatten
Charmiga Sopot

Letar du efter en semester med spa, bad och god mat? Då kan Sopot vara något för dig. Njut av långa promenader utmed den fantastiska stranden som är 4,5 km lång. Här finns också Europas längsta träpir, Molo, som är som är 512 meter lång! Piren byggdes 1827 och längst med piren ligger nuförtiden flera mysiga caféer och härliga restauranger. På Sopots nöjesgata Monte Cassino ligger restauranger, kaféer och barer med hög designfaktor. Och priset på mat och dryck är ungefär halva priset mot hemma.

 

Vill du shoppa rekommenderar vi att du besöker Centrum Riviera i Gdynia eller Galeria Baltycka i Gdansk, bara en liten bit från Sopot.

 

Se hamndagar »

missa inte!


Information
Glöm inte födelsedagsdatum!

Vi måste från och med nu ha födelsedatum på alla resenärer när ni bokar med oss, även busschauffören. Alltså ååmmdd, de fyra sista behövs ej. Gäller samtliga linjer. OBS: Gäller även vid ändring av befintliga bokningar.

Bra att veta


två personer i hytt på färja
Boarding på Göteborg-Kiel

Måndag-fredag: 17.00

Lördag-söndag: 16.00

 

Vi har utökade gränskontroller. När det gäller grupper innebär det att varje enskild gäst måste komma fram och visa sin egen ID-handling. Reseledaren kan alltså inte samla in ID-handlingarna för hela gruppen och visa.

Tummen upp för nya dataskyddsförordningen!
Såhär jobbar vi med kunduppgifter!

I samband med dataskyddsreformen GDPR som trädde ikraft den 25 maj 2018 så har vi tagit fram ett dokument för er som företagskunder där vi förklarar lite mer om hur vi hanterar kunduppgifter. Det kan vara bra för er och era kunder att veta. 

 

Ladda gärna ner dokumentet och läs igenom så att ni vet hur vi arbetar, och varför. Och skulle det dyka upp några frågor så är det bara att höra av sig till oss!

 

Ladda ner dokument om datahantering (eng)

Information
Våra fartyg till Danmark blir kontantfria

Det finns många anledningar att hantera mindre kontanter ombord på våra fartyg men två av de största är, säkerheten för våra anställda och eliminering av möjlighet till penningtvätt ombord. Därför kommer Stena Danica, Stena Jutlandica, Stena Vinga och Stena Nautica från och med den första oktober inte längre ta emot kontanter i restauranger, caféer, barer och butiker.

 

Betalning med kort anslutna till VISA och Mastercard fungerar precis som vanligt. Våra spelautomater kommer att fungera som tidigare.

Utökade gränskontroller

För att hitta det senaste om de ID-kontroller som äger rum ombord på våra båtar så kan ni klicka er vidare till vår trafikinformation.

 

Läs mer på trafikinformation »