Sök pris & boka

Kundrecensioner av Stena Germanica

Här kan du läsa om våra kunders upplevelser när de rest med oss på Sten Germanica.
När du kommer hem får du gärna lämna synpunkter på din resa, så andra resenärer kan ta del av dem.


Stena Germanica is rated 3.6 out of 5 by 446.
Rated 4 out of 5 by from So fängt der urlaub an Eine sehr schöne Reise. Die Haustierkabiene war auch sehr Sauber wie der übriege Teil der Fähre auch. Das Büfett ist mit 30 € nicht zu teuer. Es gibt immerhin Wein ,bier und andere kostenlose Getränke. Das Unterhaltungsprogramm war auch recht gut
Date published: 2018-09-16
Rated 5 out of 5 by from Nie zapomniana wycieczka Gorąco polecam, obsługa bardzo miła, prom czysty, a jedzenie rewelacyjne
Date published: 2018-09-12
Rated 4 out of 5 by from Kiel Kryssning Vi hade i alla fall tur med vädret. På morgonen när vi skulle duscha var tvålen slut, och vattnet i duschen rann långsamt ner i avloppet. När vi sedan skulle ta morgon fikat var ostfrallorna slut.För övrigt var vi mycket nöjda med kryssningen.
Date published: 2018-09-11
Rated 4 out of 5 by from Mysig resa Allmänna utrymmen: Fräsch och trevlig inredning. Lätt att hitta. Att blanda restauranger med barer och caféer är inte en bra idé. Ljudnivån blir hög och det förekom mycket spring kring vårt bord när vi åt middag. Över huvud taget kändes de allmänna utrymmena små och ihopträngda, särskilt i jämförelse med hur det såg ut på gamla Germanica/Scandinavica. Varför plingar hissen på alla våningar oavsett var den stannar? Efter att den plingat ett tiotal gånger utan att dörrarna hade öppnats gav vi upp och bar upp vårt bagage till hytten. Hytt: Vi bodde i en Panorama Class Cabin på elfte våningen. Mycket trevlig hytt med gott om plats att röra sig på. Väl fungerande AC som höll rummet svalt även när det var nästan 30 grader varmt utanför. Rent och fräscht. Dock en nästan total avsaknad av förvaringsutrymmen, med undantag för några små hyllor. Härlig utsikt, men bara från det högra fönstret. Av någon outgrundlig anledning har någon bestämt sig för att det ska stå en stor - fastskruvad - golvlampa framför det vänstra fönstret. Detta i en hytt som till och med i namnet vill sälja sig genom att lova utsikt. Obegripligt. Personal: Jag har endast gott att säga om personalen. Alla var trevliga, hjälpsamma och lagom språksamma. Betyg: 5+ Mat: Maten var mycket god. Vi hade förbokat en trerätters middag på utresan och valde att äta i Metropolitan även på hemvägen. Samtliga rätter var vällagade och välsmakande, även om kryddningen kanske var i försiktigaste laget. Även frukostbuffén var god. Helhet: Vi trivdes ombord och kommer säkerligen att göra en ny resa till Kiel så småningom. Förbättringspotential: En sak vi önskar att Stena Line skulle förbättra är information angående tider och förhållningsregler då fartyget ligger i Kiel. Måste man gå av? När kan man gå ombord igen om man går av? Detta hade varit trevligt att kunna finna information om, både på hemsidan och ombord.
Date published: 2018-08-24
Rated 1 out of 5 by from Extrem schlechter Service Trotz mehrerer e- mails an die Reederei wegen der ausgefallenen Toiletten auf der Fahrt von Göteborg nach Kiel im Mai 2018 hielt es man nicht für nötig, darauf zu reagieren.
Date published: 2018-07-28
Rated 5 out of 5 by from Lyckad båttur Skönt med tidig boarding,sitta och slappa på soldäck
Date published: 2018-07-08
Rated 4 out of 5 by from Kortsemester med Stena Kiel Jag skulle säga att Stena är ett bra val om man vill åka till Tyskland från Göteborg. Bra trevlig och kunnig personal, stor färja med mycket utrymme för passagerarna. Hytterna rena och fina, låg ljudnivå, inget dunk från motor eller så.Restauranger med stort utval av rätter, min favorit är buffen, (boka plats, väldigt populär) generöst urval beroende på säsong. När jag reste, en söndag kväll, fanns även bingo, och någon musk-quiz. barer och dans, tiden går fort! Det som jag skulle önska bli bättre, ombordkörningstiderna i Kiel, tyckte det gick trögt. Men det kanske bara var denna söndagseftermiddagen i maj.
Date published: 2018-05-16
Rated 3 out of 5 by from Kabinen Die Kabinen und ihre Sauberkeit lassen von Jahr zu Jahr nach. Aber unsere 2-Bett-Innen-Haustierkabine war die dreckigste in all den Jahren. Bitte stellen sie das Hundbett nicht hochkant ans Bett somit direkt an die Bettwäsche. Bitte Reinigen sie die Wände und Kabinentür nach jeder Haustierbelegung. Mit was reinigen sie die Hundebetten, wenn Oberhaupt? Unser Hund schläft lieber auf dem Fußboden als in dem eckligen Teil. An alle Hundebesitzer!! Hinterlässt das Hundedeck und Hunde WC in einem sauberen Zustand. Es steht dafür alles bereit!!
Date published: 2018-05-14
  • y_2018, m_9, d_19, h_14
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_2.0.8
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_14, tr_432
  • loc_sv_SE, sid_stenagermanica, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING), SortEntry(order=FEATURED, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_stenaline