Att boka din resa per telefon och göra ändringar i dina resplaner i sista minuten kan vara kostsamt och stressigt. Stena MORE Gold- och Platinum-medlemmar kan kontakta vår kundtjänst utan någon extra serviceavgift.
Även om serviceavgifter är undantagna för Gold- och Platinum-medlemmar är de fortfarande ansvariga för eventuella skillnader i pris samt eventuella specifika ändringavgifter för biljettyp som kan tillkomma.
Platinum- och Gold-medlemmar är undantagna från att betala serviceavgiften när de bokar eller gör ändringar i bokningar per telefon eller personligen på våra hamnterminaler. Medlemmar måste betala ändringsavgiften. Nedan kan du se en kort förklaring av både termerna och deras undantag:
Serviceavgift
Denna avgift gäller när du bokar någon typ av resa via telefon eller personligen i hamnen. Du kommer inte att debiteras denna avgift när du bokar online.
Ändringsavgift
Denna avgift gäller när du ändrar avgångstid, dag eller rutt för en enskild resa. Eventuell skillnad i pris debiteras också i enlighet därmed.
Ändringar som är undantagna från ändringsavgifter:
• Ändringar av passageraruppgifter
• Ändringar av fordonsdetaljer
• Tillägg av hytter, måltider eller Stena Plus Lounge till en bokning
Du kan kontakta vårt MORE-supportteam här och välja Stena MORE medlemsfrågor som typ av förfrågan, eller ringa oss på +46770575700.