Ingen serviceavgift

Att boka din resa per telefon och göra ändringar i dina resplaner i sista minuten kan vara kostsamt och stressigt. Stena MORE Gold- och Platinum-medlemmar kan kontakta vår kundtjänst utan någon extra serviceavgift.

 

Även om serviceavgifter är undantagna för Gold- och Platinum-medlemmar är de fortfarande ansvariga för eventuella skillnader i pris samt eventuella specifika ändringavgifter för biljettyp som kan tillkomma.

Platinum- och Gold-medlemmar är undantagna från att betala serviceavgiften när de bokar eller gör ändringar i bokningar per telefon eller personligen på våra hamnterminaler. Medlemmar måste betala ändringsavgiften. Nedan kan du se en kort förklaring av både termerna och deras undantag:

 

Serviceavgift

Denna avgift gäller när du bokar någon typ av resa via telefon eller personligen i hamnen. Du kommer inte att debiteras denna avgift när du bokar online.

 

Ändringsavgift

Denna avgift gäller när du ändrar avgångstid, dag eller rutt för en enskild resa. Eventuell skillnad i pris debiteras också i enlighet därmed.

 

Ändringar som är undantagna från ändringsavgifter:

• Ändringar av passageraruppgifter

• Ändringar av fordonsdetaljer

• Tillägg av hytter, måltider eller Stena Plus Lounge till en bokning

Du kan kontakta vårt MORE-supportteam här och välja Stena MORE medlemsfrågor som typ av förfrågan, eller ringa oss på +46770575700.