Sök pris & boka

Inför resan


Passagerare med särskilda behov

Information enligt EU-förordningen 1177/2010

Här kan du läsa hela förordningen på engelska:

 

REGULATION (EU) No 1177/2010 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 24 November 2010 concerning the rights of passengers when travelling by sea and inland waterway and amending Regulation (EC) No 2006/2004 >>

 

Information till passagerare med särskilda behov

 

På Stena Line strävar vi efter att våra färjor, terminaler och kajområden skall vara tillgängliga för alla. Vissa delar av vår verksamhet kan ses som begränsande för personer med begränsad rörlighet.

Personer med särskilda behov / begränsad rörlighet uppmanas kontakta incheckning före avresa så att vi kan ge bästa möjliga plats på bildäck. För människor som är rullstolsburna, rekommenderar vi att ombordstigning sker via landgång i vår terminal.

Ombord är ni alltid välkomna att kontakta Gästservice om ni vill ha mer information om tillgänglighet. Vi hjälper dig att göra överfarten så bra som möjligt.


Behöver du assistans eller särskilt stöd?


Du har rätt till gratis assistans i hamnen och ombord. Stödet omfattar inte lyft från rullstol till sät eller personlig vård / personlig hygien under överfarten. Behövs denna typ av assistans skall detta ombesörjas av den resande. Medföljande assistens följer med utan kostnad.