Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Du kommer alltid att få det bästa priset när du bokar direkt på vår webbplats. Kontanter accepteras i våra resecentra men det är billigare att boka din biljett online än via telefon och personligen.

 

Obs! Om du bokar från USA eller Australien ska du använda vår internationella bokningswebbplats.

 

Betal- och kreditkort

Vårt onlinebokningssystem och kontaktcenter accepterar följande betalkort eller kreditkort:

Visa, Mastercard, Visa Debit, Mastercard Debit, UK Maestro (endast Storbritannien), Eurocard (endast Skandinavien). 

 

Fakturor och delbetalningar – Sverige

På vår svenska webbplats kan du betala med faktura och delbetalning i samarbete med Captum Group AB, som är en del av Stena AB. För att betala med faktura eller på avbetalning måste du vara minst 18 år gammal, registrerad i Sverige och bli godkänd i den kreditkontroll som utförs vid köpet. 

 

Faktura – när du vill betala senare

När ett köp är slutfört kommer fakturan att skickas till e-postadressen du tillhandahöll när du genomförde din bokning. En fakturaavgift tillkommer och fakturans förfallodatum är 14 dagar.

 

Fakturavillkor

 

Vill du sprida kostnaden över flera månader? Det finns två sätt att göra det.

 

Fasta månadsbetalningar

Fasta månadsavbetalningar innebär att du delar upp betalningen över ett visst antal månader istället för att betala hela beloppet på en gång. Du kan välja att dela upp din betalning över 3, 6 eller 12 månader. Det är även möjligt att betala ett lägre belopp än det du valt. I så fall byter du till flexibla månadsbetalningar.

 

Flexibla månadsbetalningar

Med flexibla månadsbetalningar bestämmer du själv vilket belopp du betalar varje månad (du måste dock alltid betala det minimumbelopp som anges på fakturan). Dina köp samlas på en faktura som skickas till dig via e-post i början av varje månad, fakturan ska betalas i slutet av månaden.

 

Villkor för fast och flexibel månadsbetalning

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SECCI)

 

När du väljer att betala med faktura och avbetalningar gör vi en bedömning av din återbetalningsförmåga. Det är dock den person som ansökt om och beviljats krediten som har ansvaret för betalningen.

När en betalningspåminnelse har utfärdats kommer en påminnelseavgift att debiteras enligt gällande lagar.

Du kan betala hela beloppet när som helst utan extra kostnad.

 

Läs mer om hur Captum hanterar dina personuppgifter

 

Om du har några frågor eller vill ge oss feedback kan du kontakta kundtjänst för Captum på kundservice@captumgroup.se eller +46 31 704 06 06. Kundtjänst har öppet vardagar 08.00–18.00.

 

Fakturor och avbetalningar – Danmark

I samarbete med Captum Group AB, som ingår i Stena AB, erbjuder vi både faktura- och avbetalningsplaner som betalningssätt. För att ingå ett avtal med Captum måste du vara minst 25 år gammal, ha ett danskt personnummer och ha en folkbokföringsadress.

 

Faktura – när du vill betala senare

När du betalar med faktura utför Captum en kreditkontroll och kreditinformation kan erhållas. När köpet är slutfört kommer fakturan att skickas till den e-postadress du angav när du gjorde din bokning. En fakturaavgift kommer att tillämpas och fakturans förfallodatum är 14 dagar.

 

Fakturavillkor

 

Vill du sprida kostnaden över flera månader? Det finns två sätt att göra det.

 

Fasta månadsbetalningar

Fasta månadsavbetalningar innebär att du delar upp betalningen över ett visst antal månader istället för att betala hela beloppet på en gång. Du kan välja att dela upp din betalning över 6 eller 12 månader. Det är även möjligt att betala ett lägre belopp än det du valt. I så fall byter du till flexibla månadsbetalningar.

 

Flexibla månadsbetalningar

Med flexibla månadsbetalningar bestämmer du själv vilket belopp du betalar varje månad (du måste dock alltid betala det minimumbelopp som anges på fakturan). Dina köp samlas på en faktura som skickas till dig via e-post i början av varje månad, fakturan ska betalas i slutet av månaden.

 

Villkor för fast och flexibel månadsbetalning

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SECCI)

 

När du väljer att betala med faktura och avbetalningar gör vi en bedömning av din återbetalningsförmåga. Det är dock den person som ansökt om och beviljats krediten som har ansvaret för betalningen.

När en betalningspåminnelse har utfärdats kommer en påminnelseavgift att debiteras enligt gällande lagar.

Du kan betala hela beloppet när som helst utan extra kostnad.

 

Läs mer om hur Captum hanterar dina personuppgifter

 

Om du har några frågor eller vill ge oss feedback kan du kontakta kundtjänst för Captum på kundeservice@captumgroup.se eller +45 96 20 02 10. Kundtjänst har öppet vardagar 08.00–18.00.

 

Fakturor och avbetalningar – Norge

I samarbete med Captum Group AB, som ingår i Stena AB, erbjuder vi både faktura- och delbetalningsplaner som betalningssätt. För att ingå ett avtal med Captum måste du vara minst 18 år gammal, ha ett norskt personnummer och ha en folkbokföringsadress.

 

Faktura – när du vill betala senare

När ett köp är slutfört kommer fakturan att skickas till e-postadressen du tillhandahöll när du genomförde din bokning. En fakturaavgift tillkommer och fakturans förfallodatum är 14 dagar.

 

Fakturavillkor

 

Vill du sprida kostnaden över flera månader? Det finns två sätt att göra det.

 

Fasta månadsbetalningar

Fasta månadsavbetalningar innebär att du delar upp betalningen över ett visst antal månader istället för att betala hela beloppet på en gång. Du kan välja att dela upp din betalning över 3, 6 eller 12 månader. Det är även möjligt att betala ett lägre belopp än det du valt. I så fall byter du till flexibla månadsbetalningar.

 

Flexibla månadsbetalningar

Med flexibla månadsbetalningar bestämmer du själv vilket belopp du betalar varje månad (du måste dock alltid betala det minimumbelopp som anges på fakturan). Dina köp samlas på en faktura som skickas till dig via e-post i början av varje månad, fakturan ska betalas i slutet av månaden.

 

Villkor för fast och flexibel månadsbetalning

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SECCI)

 

När du väljer att betala med faktura och avbetalningar gör vi en bedömning av din återbetalningsförmåga. Det är dock den person som ansökt om och beviljats krediten som har ansvaret för betalningen.

När en betalningspåminnelse har utfärdats kommer en påminnelseavgift att debiteras enligt gällande lagar.

Du kan betala hela beloppet när som helst utan extra kostnad.

 

Läs mer om hur Captum hanterar dina personuppgifter

 

Om du har några frågor eller vill ge oss feedback kan du kontakta kundtjänst för Captum på kundeservice@captumgroup.no eller +47 23 12 51 00. Kundtjänst har öppet vardagar 08.00–18.00.

 

Banköverföring – Lettland och Litauen

På våra lettiska och litauiska webbplatser kan du välja att betala för din bokning via banköverföring.

Välj helt enkelt detta alternativ i betalningssteget så skickas en faktura till dig via e-post inom en arbetsdag. Full betalning måste göras via banköverföring senast det datum som anges på fakturan.

 

Observera:

  1. Fakturan kommer att utfärdas inom en arbetsdag via e-post. Fakturor utfärdas inte om bokningen har gjorts inom 72 timmar före resan. Om du ändå behöver en faktura ska du kontakta oss via e-post på info.lt@stenaline.com eller via telefon på: +37 046 310 561
  2. Banköverföring är inte möjlig vid bokningar där extrapoäng har använts för betalning
  3. Banköverföring är inte möjlig vid bokningar där delbetalning har valts
  4. Om betalningen inte görs på angivet datum kommer bokningen att avbokas
  5. För eventuella ändringar i din bokning, vänligen kontakta oss via e-post på info.lt@stenaline.com eller via telefon på: +37 046 310 561.

 

Extra poäng

Om du är en Extra-medlem och har samlat poäng att använda till betalning kommer du att se dina samlade poäng när du betalar. Du kan sedan välja att dra av detta belopp och betala eventuellt återstående saldo med ett annat betalningsalternativ. 

 

E-kuponger

E-kuponger kan användas i betalningssteget där du kan ange din unika kupongkod i panelen som visas. Om beloppet inte är täckande kan du välja ytterligare en betalningsmetod för att slutföra din bokning. 

Contact frequently asked question icon

Vanliga frågor