Observera

Värt att veta innan du reser - senaste råden om att resa samt inresekrav för dit du skall resa.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Du kommer alltid att få det bästa priset när du bokar direkt på vår webbplats. Kontanter accepteras i våra resecentra men det är billigare att boka din biljett online än via telefon och personligen.

 

Obs! Om du bokar från USA eller Australien ska du använda vår internationella bokningswebbplats.

 

Betal- och kreditkort

Vårt digitala bokningssystem och kontaktcentra accepterar följande betalkort eller kreditkort:

Visa, Mastercard, Visa Debit, Mastercard Debit, UK Maestro (endast Storbritannien), Eurocard (endast Skandinavien). 

 

Faktura och delbetalning – Sverige

I samarbete med Captum Group AB, som ingår i Stena AB, erbjuder vi både faktura- och delbetalning som betalningssätt. För att få betala med faktura/delbetalning måste du vara minst 18 år gammal, folkbokförd i Sverige och bli godkänd i den kreditprövning som utförs vid köpet.

 

Faktura – när du vill betala senare

När köpet är genomfört kommer fakturan att skickas till den e-postadress du angav när du gjorde din bokning. En fakturaavgift tillkommer och fakturans betaltid är 14 dagar.

 

Fakturavillkor

 

Vill du sprida ut kostnaden över flera månader? Det finns två sätt att göra det.

 

Fast Delbetalning

Fast Delbetalning innebär att du delar upp betalningen över ett visst antal månader istället för att betala hela beloppet på en gång. Du kan välja att dela upp din betalning över 3, 6 eller 12 månader. Det är helt okej om du vill betala ett lägre belopp än det du valde. I så fall byter du till Flexibel Delbetalning.

 

Flexibel Delbetalning

Med Flexibel Delbetalning bestämmer du själv vilket belopp du betalar varje månad (du måste dock alltid betala det lägsta beloppet som finns angivet på fakturan).

 

Dina inköp samlas på en faktura som skickas till dig via e-post i början av varje månad, fakturan ska betalas i slutet av månaden.

 

Villkor för Fast och Flexibel Delbetalning

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SECCI)

 

När du väljer att betala med faktura och delbetalning gör vi en bedömning av din återbetalningsförmåga. Det är dock den person som ansökt om och beviljats krediten som har ansvaret för betalningen.

Vid utställande av betalningspåminnelse, debiteras en påminnelseavgift enligt lag.

Du kan betala hela summan när som helst utan extra kostnad.

 

Läs mer om hur Captum behandlar personuppgifter

 

Om du har några frågor eller vill ge oss feedback kan du kontakta kundtjänst för Captum på kundservice@captumgroup.se eller +46 31 704 06 06. Kundtjänst är öppet under vardagar kl.08.00–18.00.

 

Faktura och delbetalning – Danmark

I samarbete med Captum Group AB, som ingår i Stena AB, erbjuder vi både faktura- och delbetalning som betalningssätt. För att få betala med faktura/delbetalning måste du vara minst 25 år, vara folkbokförd i Danmark och bli godkänd i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

 

Faktura – när du vill betala senare

När köpet är genomfört kommer fakturan att skickas till den e-postadress du angav när du gjorde din bokning. En fakturaavgift tillkommer och fakturans betaltid är 14 dagar.

 

Fakturavillkor

 

Vill du sprida ut kostnaden över flera månader? Det finns två sätt att göra det.

 

Fast Delbetalning

Fast Delbetalning innebär att du delar upp betalningen över ett visst antal månader istället för att betala hela beloppet på en gång. Du kan välja att dela upp din betalning över 6 eller 12 månader. Det är helt okej om du vill betala ett lägre belopp än det du valde. I så fall byter du till Flexibel Delbetalning.

 

Flexibel Delbetalning

Med Flexibel Delbetalning bestämmer du själv vilket belopp du betalar varje månad (du måste dock alltid betala det lägsta beloppet som finns angivet på fakturan).

 

Dina inköp samlas på en faktura som skickas till dig via e-post i början av varje månad, fakturan ska betalas i slutet av månaden.

 

Villkor för Fast och Flexibel Delbetalning

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SECCI)

 

När du väljer att betala med faktura och delbetalning gör vi en bedömning av din återbetalningsförmåga. Det är dock den person som ansökt om och beviljats krediten som har ansvaret för betalningen.

Vid utställande av betalningspåminnelse, debiteras en påminnelseavgift enligt lag.

Du kan betala hela summan när som helst utan extra kostnad.

 

Läs mer om hur Captum behandlar personuppgifter

 

Om du har några frågor eller vill ge oss feedback kan du kontakta kundtjänst för Captum på kundeservice@captumgroup.dk eller +45 96 20 02 10. Kundtjänst är öppet under vardagar kl.08.00–18.00.

 

Faktura och delbetalning – Norge

I samarbete med Captum Group AB, som ingår i Stena AB, erbjuder vi både faktura- och delbetalning som betalningssätt.

 

För att få betala med faktura/delbetalning måste du vara minst 18 år gammal, folkbokförd i Norge och bli godkänd i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

 

Faktura – när du vill betala senare

När köpet är genomfört kommer fakturan att skickas till den e-postadress du angav när du gjorde din bokning. En fakturaavgift tillkommer och fakturans betaltid är 14 dagar.

 

Fakturavillkor

 

Vill du sprida ut kostnaden över flera månader? Det finns två sätt att göra det.

 

Fast Delbetalning

Fast Delbetalning innebär att du delar upp betalningen över ett visst antal månader istället för att betala hela beloppet på en gång. Du kan välja att dela upp din betalning över 3, 6 eller 12 månader. Det är helt okej om du vill betala ett lägre belopp än det du valde. I så fall byter du till Flexibel Delbetalning.

 

Flexibel Delbetalning

Med Flexibel Delbetalning bestämmer du själv vilket belopp du betalar varje månad (du måste dock alltid betala det lägsta beloppet som finns angivet på fakturan).

 

Dina inköp samlas på en faktura som skickas till dig via e-post i början av varje månad, fakturan ska betalas i slutet av månaden.

 

Villkor för Fast och Flexibel Delbetalning

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SECCI)

 

När du väljer att betala med faktura och delbetalning gör vi en bedömning av din återbetalningsförmåga. Det är dock den person som ansökt om och beviljats krediten som har ansvaret för betalningen.

Vid utställande av betalningspåminnelse, debiteras en påminnelseavgift enligt lag.

Du kan betala hela summan när som helst utan extra kostnad.

 

Läs mer om hur Captum behandlar personuppgifter

 

Om du har några frågor eller vill ge oss feedback kan du kontakta kundtjänst för Captum på kundeservice@captumgroup.no eller + 47 23 12 51 00. Kundtjänst är öppet under vardagar kl.08.00–18.00.

 

Extra poäng

Om du är en Extra-medlem och har samlat poäng att använda till betalning kommer du att se dina samlade poäng när du betalar. Du kan sedan välja att dra av detta belopp och betala eventuellt återstående saldo med ett annat betalningsalternativ. 

 

Resekuponger

Resekuponger kan användas i betalningssteget där du kan ange din unika kupongkod i panelen som visas. Om beloppet inte är täckande kan du välja ytterligare en betalningsmetod för att slutföra din bokning. 

Contact frequently asked question icon

Vanliga frågor