Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Betal- och kreditkort

Vårt onlinebokningssystem, kontaktcenter och terminaler accepterar följande betalkort eller kreditkort:

 

  • Visa
  • Mastercard 
  • Maestro      
  • JCB            
  • UnionPay    

 

Extra poäng

Om du är en Extra-medlem och har samlat poäng att använda till betalning kommer du att se dina samlade poäng när du betalar om du har loggat in. Du kan sedan välja att dra av detta belopp och betala eventuellt återstående saldo med ett annat betalningsalternativ.

Läs mer om vårt lojalitetsprogram Extra.

 

 

Sembo presentkort

Sembo presentkort kan användas i betalningssteget där du kan ange din unika kupongkod i panelen som visas. Om beloppet inte är täckande kan du välja ytterligare en betalningsmetod för att slutföra din bokning.

 

 

Kontanter

Kontanter (endast lokal valuta) accepteras i de flesta av våra resecenter, men det är billigare att boka din biljett online än via telefon eller personligen.

 

 

Norge / Sverige

Captum

Vi erbjuder betalning med faktura och delbetalning i samarbete med Captum Group AB, som är en del av Stena AB. För att betala med faktura eller på avbetalning måste du vara minst 18 år gammal, registrerad i Sverige eller Norge och vara godkänd i den kreditkontroll som utförs vid köpet.

 

Du kan läsa mer om Captums tjänster via länkarna nedan.

 

Norge

Sverige

 

 

Danmark

MobilePay

Du kan använda MobilePay för betalningar med din telefon.

 

 

Storbritannien / Irland

Tesco Clubcard Partner Codes

För vissa rutter kan du betala med en Tesco Clubcard Partner Code. 


PayPal

Du kan också använda PayPal, en betalningstjänst på nätet som ger dig möjlighet att ta emot och överföra pengar i hela världen.

 

Tyskland

Lastschrift

Vi erbjuder autogirobetalningar genom Riverty (tidigare känt som Arvato).

PayPal

Du kan också använda PayPal, en betalningstjänst på nätet som ger dig möjlighet att ta emot och överföra pengar i hela världen.

 

 

Polen

 

Przelewy24

Vi erbjuder bankbetalningar online genom Przelewy24.

 

 

Lettland / Litauen

Banköverföring

På våra lettiska och litauiska webbplatser kan du välja att betala för din bokning via banköverföring.

Välj helt enkelt detta alternativ i betalningssteget så skickas en faktura till dig via e-post inom en arbetsdag. Full betalning måste göras via banköverföring senast det datum som anges på fakturan.

 

Observera:

  1. Fakturan kommer att utfärdas inom en arbetsdag via e-post. Fakturor utfärdas inte om bokningen har gjorts inom 72 timmar före resan. Om du ändå behöver en faktura ska du kontakta oss via e-post på info.lt@stenaline.com eller via telefon på: +370 46 310 561.
  2. Banköverföring är inte möjlig vid bokningar där extrapoäng har använts för betalning.
  3. Banköverföring är inte möjlig vid bokningar där delbetalning har valts.
  4. Om betalningen inte görs på angivet datum kommer bokningen att avbokas.
  5. För eventuella ändringar i din bokning, vänligen kontakta oss via e-post på info.lt@stenaline.com eller via telefon på: +370 46 310 561.

 

 

Nederländerna

 

iDEAL

Vi erbjuder bankbetalningar online genom iDEAL.