Sök pris & boka

Kundrecensioner av FS Sassnitz

Ta en titt på vad andra kunder har upplevt när de har rest med Sassnitz. När du kommer hem från din resa får du gärna lämna dina synpunkter också. 


Sassnitz is rated 2.9 out of 5 by 90.
Rated 3 out of 5 by from Minisemester Billigt och roligt och kan man handla och har skojig
Date published: 2020-03-10
Rated 3 out of 5 by from Smidig hemresa Incheckningen i Mukran var smidig. Bekvämt att kunna ställa ifrån sig bilen och sedan gå och uträtta ärenden i Bordershopen i lugn och ro. Utbudet i Bordershopen i Mukran var inte särskilt avancerat - går inte alls att jämföra med t ex Puttgarden - men räcker gott och väl om man bara skall handla öl och lite vin. Ombordupplevelsen då, jo som gammal inbiten Finlandsresenär så kan jag säga att den lämnar en del övrigt att önska! Bufférestaurangen: Maten slank ner och smakade absolut inte illa, dock var den ur kulinarisk synvinkel inte heller särskilt upphetsande, snarare väldigt beige! Inredningen kändes plastig på något sätt, den där känslan av ombonad trevlighet som bättrar på aptiten ville inte infinna sig. Och pappersdukar på borden kändes billigt! Cafeterian: Provades icke! Dock kan sägas att den såg ut som vilken snabbmatssylta som helst. Vilstolarna: Den förbokade (tack till mig själv för ingivelsen att förboka ?) vilstolen gick att slumra en stund i, förmodligen mest för att jag var tillräckligt trött, tokbekväm var den inte. Det var inte heller särskilt tyst i rummet, utan en massa störande ljud från gången utanför. Fartygets inredning i övrigt lämnar även den en del övrigt att önska, bland annat skulle man kunna installera fasta fällstolar i gångarna istället för alla dessa lösa, billiga plaststolar som folk bar omkring på. Jag upplevde det som att det var väldigt mycket folk ombord och det var trångt överallt utom i just bufférestaurangen. Förmodligen en och annan snåljåp som klagade över brist på sittplatser under denna resa! Köp plats i bufférestaurangen då och sitt hyfsat bekvämt med fin utsikt! Nåja, nu var det ju becksvart ute under just min resa… Men när vi satt där var restaurangen besatt till uppskattningsvis hälften - medan resten av fartyget var så gott som fullsatt - och kanske hälften av dessa passagerare åt. Resten satt bara bekvämt med en kopp kaffe! Den toalett jag besökte luktade något obestämt unket. Mer frekvent städning rekommenderas starkt. En offentlig toalett behöver inte lukta parfym, det bästa är om det inte luktar något alls. Ett stort minus var att man avbröt lossningen av övre bildäck i Trelleborg för att få ombord en buss för att plocka upp en jättegrupp med övershoppade fotpassagerare som drällde ut på däck. Varför inte bara hänvisa dessa till matargången som med alla andra fotpassagerare? Klantigt av er Stena! Dessutom måste rederiet, hamnen och polisen ta tag i det där skämtet till gränskontroll, det ska INTE behöva ta 35 minuter att komma från bildäck och ut på vägen! Skäms på er alla ickeorganisatörer! För att summera: Resan i sig är ingen upplevelse, och så länge rederiet inte gör något åt saken kommer den heller aldrig att bli någon upplevelse som det uppmålas i reklamen. Det är frågan om ren och skär transport med enklare serveringsmöjligheter, inget annat. Dock är det väl så att kunderna på linjen inte heller efterfrågar något annat. Men för en så pass lång transportsträcka måste man ha fler fasta sittplatser. Helt enkelt för att det inte finns så mycket annat att göra på färjan!
Date published: 2020-01-06
Rated 2 out of 5 by from Mycket bra och trevlig överfart i båda riktningar. Överfart Trbg-Sstz allt mycket bra, men på returen var besättningen en aning otrevlig. Mitt boardingcard godtogs inte för poäng, då jag tyvärr hade tappat det på bildäck och det hade blivit skrynkligt, så jag fick inga poäng på allt vad jag handlade ombord. Anmärkningsvärt då papperet gick att släta ut. Ombord priser var INTE samma som vad som skrevs på nätet. Vi var flera stycken som reagerade på detta. Vi körde ombord från fil 1 i Sassnitz - kom nästsist av i Trelleborg, då man plötsligt skulle hämta gående passagerare, och vi blev stoppade i vår resterande fil. Uruselt! 35 min. väntetid! Personalens brist på utvisad hänsyn i Bordershop ombord och på bildäck! Totalt med mat handlade vi för över 1200:-, för vilka jag inte får poäng! Detta blev nog en engångsföreteelse tyvärr!
Date published: 2019-12-29
Rated 5 out of 5 by from Umfrage Auf meiner letzten Fahrt mit Stenaline zwischen Saßnitz und Trelleborg lief alles super und die Fahrt war angenehm, die Mitarbeiter, wie sonst auch immer, sehr freundlich und zuvorkommend:).
Date published: 2019-12-25
Rated 3 out of 5 by from Roaming Vi blev debiterade extra avgift för "båtroaming". Vilket trams! Vi varken ringde eller surfade, däremot använde vi båtens "fria" wifi. Liten detalj men väldigt irriterande.
Date published: 2019-12-09
Rated 5 out of 5 by from Tilbakemelding Renhold er supert og bra mat. Rask av og pålessing
Date published: 2019-11-25
Rated 3 out of 5 by from Inget vidare bra Hutlöst dyra priser på mat och dryck, vad sägs om 70 sek för en lite ramlösa och en bladig kopp kaffe samt ostädade och illaluktande toaletter
Date published: 2019-11-24
Rated 5 out of 5 by from Resa Trelleborg-Sassnitz tur och retur över dagen. Bra biljettpris.Lätt att komma på och av med fordonGod och prisvärd frukost buffé ombord.Bra service på butiken i land där man kan handla smidigt med förbeställning.
Date published: 2019-11-16
  • y_2020, m_4, d_6, h_12
  • bvseo_bulk, prod_bvrr, vn_bulk_3.0.5
  • cp_1, bvpage1
  • co_hasreviews, tv_0, tr_90
  • loc_sv_SE, sid_Sassnitz, prod, sort_[SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING), SortEntry(order=FEATURED, direction=DESCENDING), SortEntry(order=SUBMISSION_TIME, direction=DESCENDING)]
  • clientName_stenaline